Na zajęciach świetlicowych wychowankowie z dużym zaangażowaniem i starannością podjęli „zmagania z igłą”. Korzystając z materiałów zakupionych z funduszy programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie podjęli próby wykonania ściegów podstawowych (fastryga, „za igłą’), ściegów brzegowych (obrzucający skośny, dziergany), ściegów ozdobnych (krzyżykowy). Planujemy poznawanie kolejnych sprawności krawieckich.
Uczniowie klasy 5 uczestniczyli w niezwykle pouczającej i rozwijającej debacie na lekcji historii. Tematem, który został poruszyliśmy, było zagadnienie tolerancji religijnej. Dzieci dzieliły się swoimi spostrzeżeniami na temat różnorodności religijnej w społeczeństwie i wyrazili swoje opinie na temat konieczności szacunku dla różnych wierzeń.
#LaboratoriaPrzyszłości #MEiN #CentrumGovTech #technologie #edukacja #nauka #EdTech #EduTech #szkoła #naukapoprzezzabawę #integracja
W trakcie debaty uczniowie podkreślali, jak ważne jest zrozumienie i akceptacja innych religii, pomimo różnic kulturowych. Przytaczali przykłady sytuacji, w których taka tolerancja byłaby istotna, a także wymieniały dobre praktyki w codziennym życiu, które mogą przyczynić się do budowania atmosfery wzajemnego szacunku. Nasi uczniowie okazali się być nie tylko świadomi różnic religijnych, ale także gotowi do aktywnego promowania tolerancji i zrozumienia wśród swoich rówieśników. Debata była doskonałą okazją do rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz do kształtowania postaw otwartości i szacunku wśród młodych ludzi. Atrakcyjności zajęciom dodało wykorzystanie sprzętu nagłaśniającego (mikrofon) zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.