21 listopada nasza szkoła obchodziła Dzień Życzliwości – wyjątkowy czas, który przypomina, jak wiele znaczy uprzejmość i wzajemny szacunek. To był dzień pełen inspiracji, pozytywnej energii i wspólnych działań, które wniosły mnóstwo radości w szkolne mury.
Uczniowie mieli okazję stworzyć słoiki tolerancji – pełne pozytywnych myśli, inspirujących haseł i refleksji na temat otwartości wobec innych. W gabinecie pedagoga szkolnego zorganizowano przestrzeń życzliwości, gdzie każdy mógł chwilę odpocząć, porozmawiać i włączyć się w aktywności promujące dobre relacje.
Dla uczniów przygotowano karteczki z motywującymi cytatami, które nie tylko poprawiały humor, ale także zachęcały do małych, życzliwych gestów – od uśmiechu po pomoc kolegom i koleżankom. Dzieci chętnie realizowały zadania, które pozwoliły im sprawić przyjemność innym i poczuć, jak wielka moc drzemie w prostych, miłych gestach.
Z okazji Dnia Życzliwości zorganizowano również konkurs fotograficzny pt. „Przyjaźń nie jedno ma imię”. Uczniowie dostarczyli wiele ciekawych prac, ukazujących różnorodne aspekty przyjaźni w życiu codziennym. Konkurs miał na celu:
- Podkreślenie znaczenia przyjaźni jako istotnej wartości w relacjach międzyludzkich.
- Rozwijanie pasji fotograficznych oraz kreatywności uczniów.
- Zachęcenie do refleksji nad rolą więzi międzyludzkich i ich wpływem na nasze życie.
Prace uczniów zachwyciły pomysłowością oraz umiejętnością uchwycenia emocji, dzięki czemu wszyscy mogliśmy spojrzeć na temat przyjaźni z nowych perspektyw.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone wkrótce.
Wspólnym wysiłkiem uczniowie stworzyli kwiat życzliwości – jego płatki ozdobiono hasłami promującymi dobroć, szacunek i tolerancję. Kwiat stał się symbolem wartości, które chcemy pielęgnować każdego dnia.
Młodsi uczniowie, czyli nasi świetliczaki, mieli okazję kolorować specjalne kolorowanki życzliwości. Czas spędzony w miłej atmosferze świetlicy był doskonałą okazją do rozmów o tym, dlaczego warto być uprzejmym. Na szkolnym korytarzu pojawiła się również barwna gazetka przypominająca wszystkim o używaniu życzliwych zwrotów grzecznościowych, takich jak „dziękuję”, „przepraszam” czy „proszę”.
Uczniowie klasy 4 wzięli udział w zajęciach pod tytułem Rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Celem tych zajęć było kształtowanie postaw empatycznych oraz zwiększenie świadomości uczniów na temat potrzeb i odczuć innych ludzi.
Zachęcamy, aby życzliwe gesty towarzyszyły nam każdego dnia, bo dobro zawsze wraca!
Tekst: A. Gierek