Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Szkoła Podstawowa nr 21 w Jaworznie - W tym roku Budapeszt ...

Informacje

Szkoła Podstawowa nr 21

W tym roku Budapeszt ...

Już po raz czwarty uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę zagraniczną.

Tym razem odwiedzaliśmy Budapeszt. W tym pięknym mieście zwiedziliśmy min. Plac Bohaterów - najpiękniejszy, reprezentacyjny plac stolicy, Park Miejski, bajkowy Zamek Vajdahunyad - malowniczo położony wśród drzew nad brzegiem jeziora, Szechenyi Fürdo - jeden z największych w Europie kompleksów basenowych, zobaczyliśmy Operę, Instytut Goethego, Pałac Dreschlera, Plac Oktogon. Następnie udaliśmy się do Szentendre - malowniczego miasteczka położonego na zboczach naddunajskich wzgórz, gdzie poznawaliśmy jedyne w Europie Muzeum Marcepanu.

Drugiego dnia wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie, zobaczylismy Wzgórze Zamkowe, Kościół Koronacyjny króla Macieja pw. NMP, Basztę Rybacką, z której ponownie  zachwyciliśmy się wspaniałym widokiem na zabytki Budapesztu, stare kamieniczki Budy, Zamek Królewski, Parlament, spacer do placu Vörösmarty, Bazylikę św. Stefana. Ze Wzgórza Gellerta podziwialiśmy przepiękny widok na Cytadelę i mosty na Dunaju, po którym popołudniem wcześniejszego dnia odbyliśmy przyjemny rejs statkiem.

W drodze powrotnej wybieraliśmy już cel naszej przyszłorocznej wyprawy!