Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Szkoła Podstawowa nr 21 w Jaworznie - Wycieczka klasy drugiej

Informacje

Szkoła Podstawowa nr 21

Wycieczka klasy drugiej

W miniony czwartek i piątek 4 - 5 maja br. uczniowie klasy II wybrali się na wycieczkę krajoznawczą.

W pierwszym dniu dzieci odwiedziły Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, w skansenie mogły zobaczyć jak wyglądało życie w IX wiecznej wsi,  zabytkowe obiekty drewniane, spichlerze, chałupy i stodoły.

Następnie odbyły się warsztaty "Ele mele dudki… czyli zapomniane zabawy i zabawki pradziadków", podczas których wszyscy dowiedzieli się czym zajmowały się dzieci przed stu laty, w jakich warunkach żyły, czy miały czas na zabawę. Mieliśmy również okazję pobawić się zabawkami, którymi bawili się nasi pradziadkowie, nawet wykonaliśmy własnoręcznie szmacianą lalkę i konika na patyku. Kolejnym punktem były Jankowice - karmienie alpak i spacer. Po południu dotarliśmy do Ośrodka Wczasowo-Rekolekcyjnego w Zakrzowie. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji, mogliśmy przejść po przepięknej okolicy, otoczonej lasem, był też czas na ognisko i smażenie kiełbasek.

W drugim dniu zaraz po śniadaniu wyjechaliśmy z Zakrzowa do Zatorlandu. Tam czekała na nas pani przewodnik, która na początku oprowadziła nas po Parku Owadów, następnie po Parku Ruchomych Dinozaurów. W dalszej części zwiedzania, odbyliśmy rejs pośród figur greckich bogów i mitycznych postaci w Parku Mitologii oraz spróbowaliśmy swoich sił w parku linowym. Ogromne wrażenie wywarło na nas także  kino 5D i lunapark.

Wszystkie atrakcje podczas dwudniowej wycieczki były nie tylko wspaniałą zabawą, nauką, ale również niezapomnianą przygodą.